7 powodów by zacząć robić pompki

Nigdy nie jest za późno!

Ten Pan z pewnością czuje się młodo duchem. Z pewnością wie on iż zawsze jest czas, by nie tylko zacząć, ale i skończyć: trening 100 pompek. A gra jest warta świeczki. Pompki dodadzą Ci energii, wzmocnią Twój układ odpornościowy, dodadzą Ci pewności siebie i to nie jedyne z ich zalet. Czytaj dalej by dowiedzieć się dlaczego warto robić pompki…

10000 pompek?

10000 pompek

Nie musisz od razu robić 10,000 pompek. Do pompek podejdź spokojnie, chyba że czujesz się na siłach, jak ten mały skubaniec, Lu Di (6 lat), który 22 lipca 2006 wykonał 10,000 pompek. 10,000 pompek w ciągu 3 godzin 12 minut podczas gdy inni uczniowie ze szkoły kungfu w Songshan, wsi chińskiej patrzyli na niego ze zdumieniem. W jego wieku taki wynik jest oszałamiający. Lu udało się przełamać barierę… Barierę która trzyma być może i Ciebie w bezruchu. Teraz gdy będziesz będziesz wychodził sobie naprzeciw następną wymówką przypomnij sobie obraz małego Lu.

7 powodów by zacząć wykonywać pompki

1. Trening zajmuje do 20minut dziennie (tylko 3 dni w tygodniu!) Do półtorej godziny tygodniowo, robiąc trening 3 dni w tygodniu jesteś w stanie osiągnąć niesamowitą formę, wspaniałą sylwetkę, zadziwiającą satysfakcję i pewność siebie. Warto?

2. Za pompki nic nie płacisz! Jedyny taki trening, do którego nie potrzebujesz żadnego ekwipunku, a co za tym idzie, nie wymaga on od Ciebie ponoszenia kosztów – Jakichkolwiek, kiedykolwiek!

3. Możesz ten trening wykonywać wszędzie – w domu, w biurze, w ogródku, w siłowni… Pompki możesz robić wszędzie. Wystarczy mieć ręce nogi i kawałek podłogi. Pompki są ćwiczeniami które możesz wykonywać na dworze, przy jeziorze, u babci. Wszędzie!

4. Bardzo prosty do wykonywania. Każdy się ze mną zgodzi, że pompki to bardzo proste ćwiczenie. Nie istotne jest jakie będą to pompki. Mogą być damskie, na kolanach, na piąstkach, boksersie, na poręczach. Bez znaczenia. Pompki wykonuje się prosto i przyjemnie.

5. Twoja klatka będzie wyglądać jak nigdy dotąd! Pompki znakomicie rzeźbią klatkę piersiową, mięśnie naramienne czy też mięśnie zębate przednie. Efekty widać już po dwóch tygodniach treningu.

6. Twoje życie zmieni się nie do poznania! Moje się zmieniło. Wraz z pompkami, oraz efektami które te ćwiczenie przynosiło wzrastało moje zainteresowanie sportem. Zaczęło się od pompek, doszło bieganie, joga, rozciąganie, podciąganie a nawet uczestnictwo w półmaratonie.

7. Pokonaj własne ograniczenia! Wczoraj udało mi się zrobić pobić mój własny rekord. Zrobiłem 120 pompek. Efekt imponujący biorąc pod uwagę to iż jeszcze tydzień temu zrobiłem maksymalnie 105. Jak widać sabotowałem swój trening nie wierząc do końca iż potrafię zrobić więcej. Przekraczając granice własnych możliwości udowodniłem sobie jedną rzecz. Stać mnie na więcej niż jestem w stanie wymarzyć. Zrobienie 100 pompek było momentem progowym w mojej aktywności sportowej. Od tamtego momentu wiem, że każde ale tak nie można, nie dasz rady jest bezpodstawne.

Fakt iż możesz pokonać własne ograniczenia, wyjść z dotychczasowego modelu świata jest absolutnie najważniejszą zaletą tego treningu. Pokonywanie kolejnych poprzeczek umożliwia Ci wzmacnianie podpierających przekonań oraz likwidowanie ograniczeń które być może ktoś Ci zainstalował. Ale to było dawno temu. Teraz wiesz, że możesz, że potrafisz, że zaczniesz, że stać Cię na więcej, że będziesz robić pompki!

Zdjęcie

☞ Lubisz? Podaj dalej! ☞

Chcesz wiedzieć więcej?

13 komentarzy

W średniej dochodziłem do 50, potem przestałem, a kiedy spróbowałem znowu, ciężko było zrobić 10 ;-). Ile Tobie zajęło dojście do 100? Od jak dawna ćwiczysz pompki?

przez Przemek, 9 października 2011 15:03. Odpowiedz #

Szczerze, dojście do progu 100 pompek zajęło mi 6 miesięcy. W pewnym momencie miałem sabotaż, w którym nie wierzyłem do końca iż jestem w stanie wykonać te 100 i blokowałem się przy 70-80. To spowodowało iż przejście treningu zajęło mi więcej czasu. Teraz moim celem jest wykonanie 200 pompek i próg 100 pompek nie jest niczym niezwykłym. Istotne jest podejście. Musisz się przekonać do tego że jesteś w stanie zrobić te 100 pompek. Najlepiej jest myśleć że już się je zrobiło, wtedy Twoje ciało podąży za tym co myślisz i dojście do 100 nie będzie sprawiało jakiegokolwiek problemu. Podejście od strony psychologicznej jest tutaj jak najbardziej ważne.

przez Przemysław Bajno, 9 października 2011 15:14. Odpowiedz #

Witam mam 48 lat i chcę zacząć robić program 100 pompek powiedzcie czy można w tym wieku?. I jak zacząć. na nic nie choruję i systematycznie biegam.

przez romek, 25 listopada 2011 21:14. Odpowiedz #

Najważniejsze to by czuć się na siłach. Wiek tak naprawdę jest sprawą drugorzędną. Jeśli biegasz to już startujesz z dobrego pułapu kondycyjnego, oraz wytrzymałościowego co będzie ci bardzo przydatne. Dobre jest też przekonanie, które może ci się przydać szczególnie na początku: „Nigdy nie jesteś w stanie wiedzieć do czego będziesz zdolny”. To przekonanie mi pomogło przy ukończeniu programu 100 pompek oraz półmaratonu. Przeczytaj jeszcze ten artykuł – sekret skutecznej zmiany, by nie odpaść w ciągu pierwszego tygodnia. POWODZENIA! :)

przez Przemysław Bajno, 25 listopada 2011 23:08. Odpowiedz #

Przemku, mam dokładnie tak samo( mam 15 lat 186cm 69 kg) Dzisiaj zrobiłem swój rekord 120 a jeszcze wczoraj blokowało mnie 80 pompek. Chcę iść dalej , do dwustu ;P, ale nie mam pojęcia jak się przygotować.

przez Piotrek, 6 października 2012 23:23. Odpowiedz #

Teraz gdy będziesz będziesz wychodził sobie naprzeciw następną wymówką przypomnij sobie obraz małego Lu. Coś pięknego:)

przez IL, 11 października 2012 19:34. Odpowiedz #

moj rekord to 358 pompek wystarczylo mi 3 miesiace pozadnego treningu:)

przez roki, 26 stycznia 2013 23:20. Odpowiedz #

ja robie 5 miechów i mój rekord to 110 :)

przez Aaaaa, 2 lutego 2013 12:45. Odpowiedz #

te liczby pompek które piszecie to jest jedna seria czy suma kilku?
ja trenuje od grudnia zaczynałem ledwo od 6 pompek padając na podłogę, teraz robię max w jednej serii już prawie 70 a sumarycznie coś około 250 i tak trzy razy w tygodniu.

przez Kamil, 20 lutego 2013 02:04. Odpowiedz #

Ja pomki trenowałem przez 2 tygodnie, zaczynając od 20 i kończąc na 90(powtórzenia). Mój rekord to 690 pompek na 1 trening.Wtedy zaczelem trenować co innego, ale teraz chciałbym znowu robić pompki. Ale nie moge nigdzie znaleźć motywacji… Mój rówieśnik (15 lat) robi 1420 pompek w 50 minut… Ja też bym tak chciał ale po prostu mi się niechce :/ zachęciło mnie: 20 minut , 3 razy w tygodniu, efekty widoczne po 2 tygodniach.

przez Olek, 29 marca 2013 23:22. Odpowiedz #

heh, kiedyś robiłem po 150 pompeczek będąc jeszcze w podstawówce, pare lat obijania się daje w kość, przed chwilą 32 pompeczki mi weszły, lipka. a te 100 pompek za jednym razem, to żaden problem.. wystarczy się zaprzeć i cisnąć dalej ;p

przez BrasQ, 3 kwietnia 2013 22:29. Odpowiedz #

przez te 2 tyg trzeba mieć jakąś taktykę do ich robienia :D a nie że kładę się na podłodze i jadę ile wlezie :(

więc ciekaw jestem po ile robić?

Np na start 20×3
a później 25×3
i tak dalej czy macie jakąś inną taktykę?

przez Frycu, 21 czerwca 2013 13:37. Odpowiedz #

Polecam tą stronę:
http://www.hundredpushups.com/

Tutaj jest wszystko co jest potrzebne (w raz z rozpiską serii i przerwami) by dojść do poziomu 100 pompek :)

przez Przemysław Bajno, 22 czerwca 2013 10:33. Odpowiedz #

Zostaw komentarz

Wymagane

Wymagany. Nie opubliczniany

Jeśli masz jakąkolwiek